Flutter Advanced.... Wat?
Training: Flutter Advanced
Flutter is hét framework waarmee je krachtige cross-platform-applicaties kunt bouwen. Maar welke mogelijkheden biedt Flutter precies? En wat zijn de uitdagingen? Leer in onze 4-daagse training Flutter Advanced de geavanceerde mechanisme kennen. Na afloop kun je zelf een geavanceerde app bouwen met Flutter.
Alle informatie over de training: Flutter Advanced
De training Flutter Advanced is een vierdaagse training. In de training leer je de geavanceerde mechanisme kennen van flutter, en doordat je al tijdens de training een geavanceerde app gaat bouwen, pas je alles wat je leert direct toe in de praktijk.
Het programma ziet er als volgt uit:
Dag 1. Je leert over Slivers, Painters en Clippers. Je zult kleine aangepaste componenten bouwen met behulp van de painters en clippers, en deze gebruiken in een scherm layout dat is gemaakt met behulp van slivers.
Dag 2. De volgende dag duik je dieper in gebaren en animaties, waarbij je je eerder gemaakte aangepaste componenten verbetert met animaties die plaatsvinden op basis van je gebaren.
Dag 3. Op de derde dag bekijk je de stream data structuur en hoe je met streams kunt werken. Je zult ook de compute-functie gebruiken om multithreading-operaties uit te voeren. Dit wordt geïntegreerd in je app als een in-memory backend voor je huidige scherm.
Dag 4. De laatste dag van je app staat helemaal in het teken van testen. Je bekijkt unit tests en de bijbehorende packages. Vervolgens wordt een meer gedetailleerde uitleg gegeven over widgettests. Je schrijft een paar unit- en widgettests. Daarna ga je over op golden testing en schrijf je een golden test voor je app.
In overleg
- De cursist is zich bewust van de verschillen tussen slivers en andere widgets.
- De cursist kent de meeste slivers en hun toepassingen.
- De cursist kent de Path API.
- De cursist kan een custom painter maken.
- De cursist is op de hoogte van de verschillende manieren om een vorm te veranderen.
- De cursist is zich bewust van de implicaties van clip gedrag.
- De cursist kan zijn eigen clipper maken.
- De cursist kent het verschil tussen expliciete en impliciete animaties.
- De cursist kan zijn eigen geanimeerde widget maken met behulp van een expliciete animatie.
- De cursist kan animaties gebruiken om een custom painter te wijzigen voor een maatwerk animatie.
- De cursist kent de implicaties van alle gesturedetector callbacks.
- De cursist kan een eigen implementatie van een gebarendetector maken.
- De cursist weet hoe hij met streams in Dart moet omgaan.
- De cursist kan de UI bijwerken op basis van wijzigingen in de stream.
- De cursist kan met behulp van Compute een taak plannen en het resultaat ophalen.
- De cursist kent het verschil tussen unit-, widget- en golden testing.
- De cursist is op de hoogte van de beschikbare packages voor testen.
- De cursist kan een unit-test maken voor complexe objecten.
- De cursist kan een widget test maken voor zijn eigen scherm.
- De cursist kan een golden test maken voor zijn eigen use-case